Directorul general al CFR, Traian Preoteasa, a declarat – în urma accidentului feroviar de la Galați – că „își poate asuma greșelile propriilor subordonați, dar nu și subfinanțarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani”.
Precizările au fost făcute după accidentul feroviar grav, produs sâmbătă seara, în Gara Galați, la formarea trenului R 7576, care s-a soldat cu decesul unei persoane și rănirea altor trei.
„Îmi voi asuma acțiunea sau inacțiunea oricărui angajat al CFR Călători, constatată de către organele de cercetare și care ar fi putut duce la evitarea acestei drame ce a cauzat decesul colegei noastre. Nu îmi pot asuma, însă, subfinanțarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani! Profund îndurerat, transmit și pe această cale condoleanțe familiei îndoliate și întregul sprijin necesar în aceste momente de grea cumpănă!”, a declarat directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa.
Primele rezultate ale anchetei accidentului de la Galați arată că locomotiva a accelerat brusc, iar frâna nu a mai funcționat. În urma impactului, vagonul a fost deformat și împins pe o distanță de circa 80 de metri.
În interior, se aflau șeful de tren, o femeie în vârstă de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat în vârstă de 47 de ani, precum și un călător, un bărbat cu vârsta de 53 ani, din comuna gălățeană Piscu.
Mecanicul de locomotivă și cele trei persoane aflate în vagon au suferit leziuni. Călătorul a rămas încarcerat, iar femeia a intrat în stop cardio-respirator.
După intervenția echipelor de descarcerare de la Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Galați și acordarea primului ajutor, toate cele patru victime au fost transportate de către echipajele SMURD la UPU din cadrul Spitalului Județean Clinic de Urgență Sf. Apostol Andrei Galați.
Ulterior, femeia a decedat la spital. Celelalte trei persoane au rămas internate, cu diferite leziuni, dar în stare stabilă.
„S-a efectuat cercetarea la fața locului de către polițiștii din cadrul Secţiei Regionale de Poliție Transporturi Galați, iar din verificările preliminare s-a stabilit că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziția 75 km/h, iar din declarația mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc și că a încercat să acționeze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat. Mecanicul și conductorul de tren au fost testați cu aparatul alcootest DRAGER, rezultatele fiind negative”, au precizat reprezentanții Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Galați, citați de Mediafax.
În acest caz, anchete mai fac Inspectoratul de Muncă și CFR, iar polițiștii au întocmit dosar penal pentru infracțiunile de „distrugere sau semnalizare falsă, ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă”.